Illustrasjonsbilde av mange logoer.

Logoeksponering

Har du lagt merke til at stort sett alle produkter du kjøper har logo på seg, hva med logoene som henger utenfor butikker; eller alle de logoene som preger klærne til en idrettsutøver?

Det er det vi kaller logoeksponering. Logoeksponering er en av de mest vanlige former for reklame. Det er særlig tre tilfeller av logoeksponering:

  • I reklame eller reklameskilt
  • På produkter
  • Gjennom sponsoravtaler

Særlig på idrettsarrangementer er det vanlig å se mange forskjellige logoer og merkevarer prege både drakter, utstyr og idrettsarenaer.

Logoeksponering gjør deg som forbruker til et vandrende reklameskilt. Når du går med klær eller utstyr med logo på, er du faktisk med på å styrke og skape oppmerksomhet for den aktuelle merkevaren.

Definisjon

Logoeksponering er reklame der en logo eller merkevare blir eksponert for å skape oppmerksomhet

Trykk deg tilbake til «Reklame overalt» for å lære mer om hvor du finner reklame.